Master and Commander: Odvrácená strana světa / Master and Commander: The Far Side of the World

Master and Commander: Odvrácená strana světa
Akční / Drama / Dobrodružný
Země výroby: USA, 2003
Režie: Peter Weir
Hrají: Russell Crowe, Paul Bettany, Billy Boyd, James D'Arcy, Edward Woodall, Chris Larkin, Max Pirkis, Jack Randall
Námořní kapitán Jack Aubrey se stává poprvé velitelem lodi, která míří do oceánu, přímo do jedné z námořních bitev proti Napoleonovým lodím. Je to brilantní taktik, statečný bojovník, který je oceňován i za přímý boj muže proti muži. Je také milovník kultivované a vtipné konverzace, je muzikální a hraje na housle. Kapitánovým protějškem je jeho přítel Stephen (Paul Bettany), lékař a vynikající britský špión. Na pozadí napoleonských válek je rozehráno vzrušující dobrodružství. Režisér Peter Weir (např. Truman Show, Zelená karta) natočil velkofilm Master & Commander: Odvrácená strana světa s hvězdným obsazením v čele s oscarovým Russellem Crowem (např. Čistá duše, Gladiátor). Ten tu předvede zase jednu ze svých dokonalých proměn, které k věrohodnosti postavy patří. Bude blonďatý a dokonce k roli studoval hru na housle. Film byl natočen v Mexiku s náročným technickým vybavením včetně gigantického vodního tanku, který byl použit při natáčení slavného Cameronova Titanicu. Hlavní roli vedle Russella Crowea tak hraje i atraktivní loď H.M.S. Surprise, která je konstruována podle americké stěžňové lodi Rose, repliky fregaty královského loďstva z poloviny 18. století. Tento velkofilm přivádí na stříbrné plátno akční podívanou, námořní dobrodružství a velké herecké příležitosti. Film byl natočen volně podle románů Patricka O'Briana (celkem 18 dílů) , které postupně vydává nakladatelství Talpress.

Created 2007 - 2008 www.caslavsky.info. Design by 3KT & Tomáš Kamm
Links: Martinův rozcestník | Mince.in - vše o mincích | Ryzlink Vlašský