Noc s nabroušenou břitvou / Haute tension

Noc s nabroušenou břitvou
Horor
Země výroby: Francie, 2005
Režie: Alexandre Aja
Hrají: Cécile de France (Marie),Maïwenn (Alexia),Philippe Nahon (vrah),Franck Khalfoun (Jimmy),Andrei Finti (oter Alexie),Oana Pellea (matka Alexie),Marco Claudiu Pascu (Tom)
Horor Noc s nabroušenou břitvou (Haute tension) měl premiéru v našich kinech 3. listopadu 2005. Je to děsivý příběh dvou dívek, které bojují o přežití s šíleným psychopatem. Tento francouzský film byl natočen v roce 2003. Spolužačky Marie a Alexia jsou nejlepší kamarádky. Aby se mohly v klidu připravovat na univerzitní zkoušky, rozhodnou se strávit víkend na odlehlé usedlosti Alexiiných rodičů. Uprostřed noci zastaví u domu dodávka a na dveře zaklepe neznámý muž. Otec Alexie otevře a s prvním zasvištěním břitvy se pro obě dívky idylický víkend změní v nekonečnou noc plnou teroru. Alexia je neznámým šílencem spoutána a unesena. Podaří se Marii zachránit kamarádce život? Nebo se také dostane do rukou brutálního vraha? Horor Noc s nabroušenou břitvou je natočený ve stylu diváckých hitů jako byl Texaský masakr motorovou pilou nebo 3:15 zemřeš. Producentem filmu je slavný francouzský režisér a scenárista Luc Besson (Brutální Nikita / Nikita, Leon, Pátý element / The Fifth Element, Johanka z Arku / The Messenger: The Story of Joan of Arc, Utržený ze řetězu / Unleashed). V jeho produkci vznikly úspěšné filmy jako jsou série Taxi, Kurýr (The Transporter). Nocí s nabroušenou břitvou se vrací k hrůze a napětí, kterou disponovaly klasické horory 70. let. Režisér Alexandre Aja rafinovaně stupňuje tísnivou a děsivou atmosféru až k šokujícímu vrcholu. V hlavních rolích excelují Cécile de France (Cesta kolem světa za 80 dní / Around the World in 80 Days), Maïwenn (Pátý element/The Fifth Element, Leon) a Philippe Nahon (Purpurové řeky / Les Riviéres pourpres, Bratrstvo vlků – Hon na bestii / Le Pacte des loups).

Created 2007 - 2008 www.caslavsky.info. Design by 3KT & Tomáš Kamm
Links: Martinův rozcestník | Mince.in - vše o mincích | Ryzlink Vlašský