Svatební dorty

Vrať se do hrobu / Vrať se do hrobu

Vrať se do hrobu
Komedie
Země výroby: CR, 1989
Režie: Milan Šteindler
Hrají: Milan Šteindler, Jana Batulková, Klára Pollertová-Trojanová, Kryštof Koláček, Zdeněk Marek, Matěj Peprník, Jiří Vala, Věra Vlčková., Aleš Machalíček, Jan Gross, Mojmír Hušek, Svatava Hubeňáková, Halina Pawlovská, Věra Laňková, Eva Tauchenová, Monika Šeligová, Iva Taťounová, Jakub Čistecký, Jan Trávníček, Yvetta Blanarovičová.
Režijní debut Milana Šteindlera Vrať se do hrobu, v němž si zahrál hlavní roli, je trpkou komedií o cestě do mládí a zpátky. Vypráví příběh třicetiletého sociologa Víti Jakoubka, unaveného otce dvou dětí, který v rámci průzkumu hodnotového systému maturující mládeže znovu usedne do středoškolských lavic. Víťovi se role bezstarostného gymnazisty, a tím i znovunabyté mládí zamlouvá, méně už však jeho manželce Janě… Oblíbená hláška mladých slečen z diskoték konce 80. let minulého století se možná dnes na současných diskotékách moc nenosí ale díky Halině Pawlowské a Milanu Šteindlerovi zůstala zachována pro věčné časy v dokonalé komedii na téma mládí, dospívání a dospělost. Ocitáme se na konci totalitního věku, tak nějak v roce 1989 (i když film měl nakonec premiéru až v létě 1990), snaživý sociolog Víťa Jakoubek je obyčejný člověk, manžel a otec dvou dětí. Své profesionální znalosti se snaží uplatnit v továrně mezi dělníky u výrobního pásu, ale nesetkává se s pochopením. Proto tak dlouho otravuje svou agilností vedení, až je mu učiněno zadost – a je vyslán studovat život současných (vlastně tehdejších) teenagerů. A rozhodne se to vzít od podlahy a začlenit se přímo do kolektivu. Jenže jeho měnící se povaha začne výrazně narušovat vztahy v jeho rodinném životě. Hlavní roli si zahrál Milan Šteindler a dá se říci, že prozatím jde o jeho životní roli. Jeho manželku si zahrála Dana Batulková, dívku, do níž Víťa zamiluje, pak Klára Pollertová, nyní Trojanová, kterou si mladší diváci pamatují nejspíše ze snímku Jedna ruka netleská, a ti starší ze seriálu Návštěvníci či filmu Do zubů a do srdíčka.

Created 2007 - 2008 www.caslavsky.info. Design by 3KT & Tomáš Kamm
Links: Martinův rozcestník | Mince.in - vše o mincích | Ryzlink Vlašský